پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو

می توانید این مطلب را به دوستان خود ارسال کنید :

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در email

به گزارش واحد خبری شرکت آیو پارت :

پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو

پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو های مختلف

پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو ، محل فعالیت خود را بررسی کنید و عاری از مواد روغنی باشد زیرا چرب بودن پوشش کف کارگاه عامل اصلی نوازنده شدن آن اثر می‌تواند تا آفرین باشد پس از انجام فعالیت کارگاهی ابزار و وسایل میز کار و محیط کار خود را تمیز کنید ضایعات را در ظروف تعیین شده قرار دهید و اجرا کردن آن ها در محیط کار خودداری کنید از قرار دادن وسایل قابل حمل مانند جکها پایانه‌ها جعبه ابزار و غیره در مسیر رفت و آمد خودداری کنید توصیه های ایمنی نصب شده در کارگاه را به دقت مطالعه و همواره مد نظر قرار دهید نظم و احتیاط از الزامات فعالیت های کارگاهی است برای موفقیت در کار آنها را به کار ببندید

 

دستورالعمل های پیاده کردن جعبه دنده

ابزار عمومی و تخصصی مورد نیاز را فراهم کنید ابزار مخصوص مورد نیاز را انتخاب کنید به نحوه باز کردن با ترتیب باز کردن قطعات قطع کنید و اجزای باز شده را به ترتیب و به طور منظم در محل از پیش تعیین شده و اردبیل به توصیه های ارائه شده در کتاب راهنمای تعمیرات خود را توجه به آنها عمل کنید اطلاعات فنی مورد نیاز خود را از دفترچه راهنمای کتابهای تعمیرات خود را استخراج کنید برای دسترسی به جعبه دنده و پرت کردن آن از روی خودرو لازم است که ابتدا تعدادی از قطعات خودرو با قطعات متصل به جعبه دنده را باز کرده و جدا نمود لذا به ترتیب زیر برای پیاده کردن جعبه دنده گیربکس خود را اقدام کنید

 

 

خودروی جک

خودروی جک ستونی قرار دهید و درب موتور را باز کنید و ثابت شدن ایمنی درب موتور اطمینان حاصل فرمایید بسته اتصال ترمینال منفی باتری را باز کنید و آن را از قطب منفی باتری جدا کنید بست اتصال ترمینال مثبت باتری را باز کنید و آن را از قطب مثبت باتری جدا کنید مهره‌های بست نگهدارنده باتری را باز کنید تا از روی خود را آزاد شوند باتری را از محل خود خارج کنید

 

جابجایی باتری

جابجایی باتری از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کنید زیرا باعث آسیب دیدن اجزای داخل باتری میشود پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو و ترمینال های باتری در اثر سرریز شدن مایع الکترونیک سولفات می‌شوند لذا در مواقعی بست و ترمینال‌های باتری را با محلول جوش شیرین بشویید باتری و بسته نگه دارنده آن را در محل مناسب قرار داده و از آن حفاظت کنید برای جدا کردن عدد سوکت روی واحد کنترل الکترونیکی خواران را با انگشت شست به پایین فشار دهید و آزاد کردن خار سوکت های واحد کنترل الکترونیکی را از محل خود خارج کنید

 

سوکت

سوکت ها در داخل بسته های پلاستیکی قرار داد تا از ورود گرد و خاک به داخل پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو سوکت ها جلوگیری شود صفحه پلاستیکی نگهدارنده ها را از روی صفحه نگهدارنده واحد کنترل الکترونیکی جدا کنید پایه نگهدارنده واحد کنترل الکترونیک خودرو به وسیله دو عدد پیچ به سینه و متصل است دچار مناسب را انتخاب کنید و پیچ‌های پایه نگهدارنده واحد کنترل الکترونیکی را باز کنید واحد کنترل الکترونیکی خودرو را از محل خود خارج کنید توجه داشته باشید کهECU قطعه های حساس در مقابل ضربه آسیب پذیر است لذا آن را در محل مناسب قرار دهید و از آن حفاظت کنید

 

پیچ سینی زیر آب

۲ عدد مهره و یک عدد پیچ سینی زیر آب را باز کنید و سپس آن را پیاده کنید بسته لوله هوای ورودی را از طرف باز کنید مجموعه هواکش را با دو دست سمت بیرون بکشید تا دو خار سمت پایین آن را صفحه تکیه گاه هواکش جدا شود تکیه گاه هواکش دو عدد باش پلاستیکی روی صفحه فلزی دارد که به جعبه دنده متصل است سه عدد پیچ نگهدارنده تکیه گاه اول هواکش را از روی جعبه دنده باز کنید پیچ بست لوله فشار قوی پمپ هیدرولیک کار متصل است با شود سلول را از خار نگهدارنده آزاد کنید

 

لوله هیدرولیک

باور دادن تکیه گاه هواکش از زیر لوله هیدرولیک آن را پیاده کنید کابل اتصال بدنه باتری را که توسط پیچ به جعبه دنده بسته شده است پیاده کنید پیچ کابل کلاچ روی اهرم و دوشاخه را شل کنید و خارهای بسته متصل کننده کابل به جعبه دنده داخل فشار دهید و کابل را جدا کنید خار فنری سوکت حس کرد دور موتور را ابتدا فشار دهید و آن را جداگانه فشنگی چراغ دنده عقب را آزاد کنید سوکت حسگر سرعت خود را از روی پوسته دیفرانسیل جدا کنید

اهرم های اتصال دسته دنده به جعبه دنده این کار از ابزار مخصوص نشان داده شده در نقشه نرم‌افزار پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو در قطعات ماشین سنگین کتاب آمده است

 

 

ابزار و اهرم تعویض دنده

قسمت ۰۱ ابزار و اهرم تعویض دنده تکیه دهید و دست آن را به سمت پایین بفشارید تا میل ماهک به سمت بالا حرکت کند و تکیه گاه کروی شکل جدا شود در این مرحله برای دسترسی به جعبه دنده از قسمت پایین خودرو و قطعات متصل شده است و قسمت زیرین را پیاده میکنیم خودرو را روی جک قرار دهید و آن را بالا ببرید سپس ۵ عدد پیچ سینی زیر موتور را باز کنید

 

قلاب سینی زیر موتور

قلاب سینی زیر موتور را از قسمت متصل کنید تا بعد از باز کردن پیچ های اتصال دهنده پیاده کردن جعبه دنده از روی خودرو آویزان شود و به پایین نیافتد پیچ آلن خور تخلیه روغن جعبه دنده را باز کنید سپس روغن را در ظرفی تمیز تخلیه نمایید در خودروهای جلو محرک مجموعه جعبه دنده و دیفرانسیل یکپارچه است بنابراین برای جدا کردن پلوس ها لازم است چرخ های جلو را باز کنید برای راحتی کار خودرو را روی جک های پایین بیاورید و روی زمین پیچ رول کنید

 

هزار خاری سر پلوس

هزار خاری سر پلوس در داخل توپی چرخ قرار دارد و توسط نشان چرخ متصل برای جداسازی آن ابتدا خار فنری روی پیچ چرخ را با پیچ گوشتی خارج کنید برای باز کردن مهره سر پلوس با استفاده از ابزار مخصوص فلانچ را ثابت و سپس آن را باد کنید دسته ابزار را به زمین تکیه دهید و پیچ را باز کنید ابتدا میل رابط متصل کننده میل موج گیر باز شود سپس متصل کننده سیبک میل فرمان به سگ دست چپ را باز و سپس و توسط ابزار مخصوص نشان داده شده هر دو سیبک را جدا کنید

برای جدا کردن سیبک طبق چرا از مجموعه توپی چرخ طبق را توسط ابزار به سمت پایین بکشید تا چرخ آزاد گردد

 

شرکت آیو پارت اقدسی بزرگترین پخش کننده لوازم یدکی ماشین های سنگین و نیمه سنگین در ایران
ayooparts
aghdasi

دیدگاهتان را بنویسید

با ما در تماس باشید :

امتیاز شما به این مطلب
3.7/5

فهرست

بستن منو