مکانیزم تعلیق صلب یا یکپارچه

مکانیزم تعلیق صلب یا یکپارچه

می توانید این مطلب را به دوستان خود ارسال کنید :

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در email

به گزارش واحد خبری شرکت آیو پارت :

مکانیزم تعلیق صلب یا یکپارچه:

مکانیزم تعلیق صلب یا یکپارچه ،در این مکانیزم تعلیق، اتصال بین چرخ های یک محور (اکسل) با یک اتصال یکپارچه و صلب برقرار
می شود. ارتباط دو چرخ چپ و راست توسط لوله یا تیری صلب و یکپارچه برقرار
می شود. در تعلیق های ثابت یا یکپارچه که محرک می باشند دیفرانسیل و پلوس ها
و یاتاقان بندی مربوط به آنها در داخل محور متصل کننده دو چرخ قرار دارد. در این
نوع سیستم تعلیق اگر یکی از چرخ ها دچار نوسان و جابه جایی شود این جابه جایی
به چرخ مقابل روی محور انتقال یافته و آن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. به عبارت
دیگر نوسان یک چرخ بر روی چرخ مقابل تأثیر گذار می باشد که این مورد باعث
یک عیب عمده در تعلیق می شود و آن را برای استفاده در خودروهای سواری
محدود می کند زیرا حرکت و جابه جایی خودرو در اثر ناهمواری های جاده زیاد
شده و راحتی سرنشین را کم می کند.

 

مکانیزم تعلیق صلب یا یکپارچه
مکانیزم تعلیق صلب یا یکپارچه

مزایای مکانیزم تعلیق یکپارچه

١ به دلیل ارزان بودن این نوع سیستم تعلیق نسبت به سایر سیستم های دیگر
قیمت تولیدی خودرو کاهش می یابد.
2 در این سیستم به علت ثابت بودن محور چرخ و زوایای چرخ، لاستیک سایی به
حداقل می رسد.
مزایا و معایب دیگر انواع تعلیق را می توانید از کتاب تکنولوژی شاسی و بدنه قبلی
مطالعه کنید.

 

 

معایب مکانیزم تعلیق یکپارچه

١ وزن این نوع مکانیزم تعلیق زیاد است، لذا علاوه بر کاهش پایداری خودرو،
مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش می دهد.
2 به دلیل افزایش وزن تعلیق و در نتیجه جرم قطعاتی که فنربندی نمی شوند،
از فنرهای قوی تر استفاده می شود، بنابراین کیفیت فنربندی و راحتی خودرو
کم می شود.
3 این نوع سیستم تعلیق نیاز به فضای زیاد دارد، بنابراین فضای صندوق عقب در
خودروهای سواری کاهش می یابد.

این مطلب را نیز نگاهی بندازید قطعات ماشین سنگین

مکانیزم تعلیق نیمه مستقل:

در این مکانیزم تعلیق، مطابق شکل 4، کلیه اجزای
تعلیق از جمله محور چرخ، بازوی کنترل نیروهای طولی و عرضی از چرخ به
بدنه )بازوی کشنده( و قطعه ناودانی شکل از
ورق های فولادی فرم داده شده ساخته می شوند
و توسط جوش به یکدیگر متصل می گردند.
شکل ظاهری این مکانیزم تعلیق مانند مکانیزم
تعلیق یکپارچه است، ولی عملکرد آن مانند یک
تعلیق مستقل می باشد زیرا قطعه مرتبط کننده
دو بازوی کشنده صلب نبوده و مانند یک میله
تعلیق آونگی « ضد غلتش عمل می کند. لذا به آن مرکب
یا نیمه مستقل گفته می شود.

 

مزایا

١ ساده و سبک است و قیمت تمام شده آن پایین است لذا قیمت تمام شده خودرو
کاهش می یابد و آن را برای استفاده در خودروهای ارزان قیمت مناسب می کند.
2 نصب آن ساده است.
3 فضای کمی اشغال می کند. بنابراین فضای صندوق عقب مسطح و وسیع است.

معایب

استحکام این نوع مکانیزم تعلیق کم است، به طوری که در بارهای زیاد و مسیر پیچ
جاده تغییر زوایا و ناپایداری خودرو زیاد است.

به این سایت نگاهی بندازید ماکت

شرکت آیو پارت اقدسی بزرگترین پخش کننده لوازم یدکی ماشین های سنگین و نیمه سنگین در ایران
ayooparts
aghdasi

دیدگاهتان را بنویسید

با ما در تماس باشید :

امتیاز شما به این مطلب
3.7/5

فهرست

بستن منو
اجرا شده توسط: همیار وردپرس